Fläskfilégratäng



Foto: Karin / bevemyrs blogg
Porslin: Fat - Rörstrand "Gröna Anna".

Mamma var på bjudning för ett tag sedan och serverades godaste gratängen med fläskfilé, riven väl lagrad ost, fransk senap, cremefraiche och champinjoner. Receptet skrevs ner, gavs till mig, provlagades och bedömdes vara mer än lovligt bloggvärdig.

Varsågoda alla ni som liksom jag tycker om fransk senap i mat, lördagskvällen är räddad!!!=)

Ingredienser:

ca 500 g fläskfilé
1 tsk salt
2 krm svartpeppar
1 burk cremefraiche
3 dl riven väl lagrad och smakrik ost
1 msk fransk senap
champinjoner eller annan svamp

Gör så här: Krydda och stek fläskfilén. Skiva champinjonerna och stek dem också. Lägg kött och svamp i en gratängform. Rör ihop övriga ingredienser och bred röran på köttet och svampen.  Gratinera i ca 10  minuter i 250 grader. Servera med potatissallad, ris, klyftpotatis eller något annat gott.

Kommentarer
Postat av: Fröken Dill

Å, detta låter som en av de goda fläskfilégratänger min farmor brukade laga. Jag måste definitivt laga något som liknar detta så fort jag lyckas lägga vantarna på någon vettig fläskfilé.

Hälsar fröken Dill

2010-02-27 @ 18:09:44
URL: http://www.frkdill.blogspot.com
Postat av: Sussie

Den här gratängen kommer mina föräldrar att älska när jag bjuder dom!:)

2010-02-28 @ 16:16:04
Postat av: Filibabba

Åh vad gott!! =)

2010-02-28 @ 21:22:29
URL: http://filibabba.blogg.se/
Postat av: mimmi Tengvall

Den ska jag nog testa i morgon!,Kram på er ha det bra vi ses nästa helg ;-)

2010-03-05 @ 23:21:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen