Ostron som får det att vattnas i munnen


Foto: Karin / bevemyrs blogg

Innan resan till Frankrike och Biskayabukten uppmanades jag att prova de sagoligt goda ostronen som odlas där. Jag måste erkänna att jag inte var jätteentusiastisk inför den här kulinariska överhögheten, sega slemklumpar är liksom inte min grej;) Jisses så fel jag hade, dom visade sig vara supergoda, aningen salta och med pressad citron vattnas det i munnen av bara tanken! Jag kan förstå att fransmännen själva vallfärdar över landet för att äta denna storhet.





Foto:Karin / Mats / bevemyrs blogg

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag har aldrig ätit ostron men blir jättesugen nu!:)

2010-07-29 @ 16:24:59
Postat av: Joel

Ostron är riktigt gott. Synd att det blir så sällan man äter det.

2010-07-30 @ 12:35:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen