Pärlsockerkakor


Foto: Karin / bevemyrs blogg

Den här småkakan är i all sin enkelhet en av mina favoriter!!

I nästa blogginlägg klättrar vi upp på Ramunderberget, hänförs över utsikten och äter godaste kvällsmaten!:)
_____________________________________________________________________________________________

Ingredienser ca 35 kakor:

200 g smör
2 dl socker
2 ägg
7 dl vetemjöl
1 msk bakpulver
pärlsocker att rulla i

Gör så här: Rör smör och socker pösigt. Tillsätt ett ägg i taget. Rör ner vetemjöl och bakpulver. Gör ca 35 bollar och rulla dem i pärlsocker. Grädda i 225 grader i 9 minuter.

Kommentarer
Postat av: Emma

Vackra bilder! Som vanligt :)

2010-06-18 @ 09:37:38
URL: http://bakut.blogg.se/
Postat av: Eva Karlssson

Du tar såååå vackra bilder! Är väl inte precis det som bakar jättemycket men kollar ofta på denna sida för å få se dessa fina bilder!!!

Ha en bra sommar så ses vi till hösten i Linköping!

2010-06-18 @ 10:36:57
Postat av: Linda

Åh, så vackert!

2010-06-18 @ 11:41:47
Postat av: linn

gud vilken underbar och mysig blogg :) Vackra bilder, SUPER bra och lättförklarliga recept :) Du är en ny favorit hos mig!!! :)

2010-06-18 @ 22:05:17
URL: http://linnorlin.blogg.se/
Postat av: Emmy

Vilket fint fikabord! Underbara bilder!

2010-06-19 @ 03:04:42
URL: http://remsansbistro.blogspot.com/
Postat av: Yvonne

Jag gjorde dom här! Fast jag hade inte i 1msk bakpulver...tyckte det lät mycket? Men det kanske ska vara det? Goda blev dom...

Fast mitt fikabord var inte lika fint som ditt ;)

2010-06-19 @ 13:05:20
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Karin / bevemyrs blogg

"Yvonne"

Vad glad jag blir att du har provbakat kakorna och visst är dom goda...på ett lite anspråkslöst sätt!:)



Jag håller med dig att det låter mycket med originalreceptets 1 msk bakpulver, fast det brukar trots allt ge goda kakor:) /Karin

2010-06-21 @ 17:15:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen