Fisk i låda


Foto: Karin / bevemyrs blogg

Då så allesammans, det här är riktigt riktigt gott!! Veckans storslam här på bloggen!:)

Fisk i låda. Torsk. Gädde. Fransk senap. Ost. Skinka. Gräslök. Godare än gott!! Varsågoda!!

I morgon får ni träffa lillungen och en ovanligt tung deg!=)
___________________________________________________________________________________________


Ingredienser:

2 torskblock eller annan vit fisk
5 dl vispgrädde
2 msk fransk senap
2 dl riven ost
50-100 g välrökt skinka
1-2 dl hackad gräslök

Gör så här: Smöra en ugnssäker form. Salta och peppra fisken runt om och lägg ner den i formen. Blanda grädde, senap, riven ost, hackad skinka och hackad gräslök i en skål. Smaka av med salt och peppar. Häll blandningen över fisken och ställ in den i ugnen, 200 grader i ca 20 minuter. Servera med kokt eller pressad potatis, citron och grönsaker.

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Har ett torskblock i frysen som jag tänkte ta fram i morgon, då ska jag göra detta! Ska cykla ner till sjön och plocka lite gräslök, där växer den vilt! (det har varit sommarstugor där förr)

2010-05-12 @ 07:31:18
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Malin

Jag tycker det är svårt att hitta goda fiskrecept, tackar för detta som ser gudagott ut!

2010-05-12 @ 11:11:39
Postat av: Vicky

Tror man blir klok om man äter fisk, så det passar mig.

2010-05-12 @ 22:55:57
Postat av: Kaksmulan

Detta var verkligen jättegott!! Testade till middag ikväll och det kommer vi att göra om, toppen tack! Jag ska tipsa om det på min blogg.

Gun/Kaksmulan

2010-05-14 @ 02:50:17
URL: http://kaksmulan.se/
Postat av: SusanneSj

Smarrigt det låter, det måste jag prova.

2010-05-23 @ 19:52:29
URL: http://lattaochgodarecept.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen