Ansjovis och ostinbakad fisk


Foto: Karin / bevemyrs blogg

Även om jag tycker om fisk så lagar jag det allt för sällan, vet faktiskt inte riktigt vad det beror på, antar att medvetandet gör några slags mentala rokader när det kommer till själva avgörandet i matbeslutet, tänker kanske lite bakvänt att fisk är någon slags flyktig smakupplevelse som inte passar dagens begär när det handlar om att stilla magen och munnens hunger? Nåja...idag gör jag inga kråkhopp och snesteg i fiskfrågan!:) Det här är riktigt gott!!!


I nästa blogginlägg serverar jag er en en totalt förtappat onyttig och sanslöst god kladdkake-baileys-smörkräms-kaka!!:)
_____________________________________________________________________________________________

Ingredienser:

1 fiskblock torsk eller någon annan fisk du tycker är god
100 g ansjovis, finhackad
100 g smör, rumstempererat
100 g riven ost
1 dl ströbröd

Gör så här: Blanda alla ingredienser och klicka på fisken som du lagt i en smord ugnssäker form. Baka fisken i ca 15-20 minuter i 200 grader. Servera med kall gräddfil/romsås, potatis/ris och sallad.

Kommentarer
Postat av: Veronica

Ser ut som fina fisken! Men hur är den för en ansjovisskeptiker som mig tror du? Ha det gott i helgen! Kram!

2010-10-01 @ 10:54:31
Postat av: Eva Berghov

Jag är tveksam till detta men ska ändå prova, alltid kul att testa nåt' nytt. Tveksam till ansjovisen. För tillfället har jag din blåbärspaj i ugnen som jag testar för första gången.Jag gillar verkligen din blogg!! Ha en skön helg!!

2010-10-01 @ 11:11:53
Postat av: Matpolisen

Bra fisk oftare - ett bra tankesätt. Din fisk ser väldigt god ut.

2010-10-01 @ 12:12:43
URL: http://matpolisen.wordpress.com
Postat av: Jens

Snygga bilder!!!

2010-10-01 @ 16:52:55
Postat av: ANGELICA [foto&personligt]

riktigt bra blogg du har! :D



lust å följas via bloglovin? :)

2010-10-02 @ 15:16:15
URL: http://steeler.blogg.se/
Postat av: Karin / bevemyrs blogg

"Veronica"

Njae, en ansjovisskeptiker ska nog inte ge sig på den här rätten!!:) Kram!!

2010-10-20 @ 22:08:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen