LCHF-frukost med Baconmuffins


Foto: Karin / bevemyrs blogg

Jag vet att det finns en hel del av er som äter enligt GI (glykemiskt index), LCHF (low carb high fat) och liknande, själv är jag alldeles för förtjust i småkakor och annat gott för att kunna räkna mig dit!:) Hur som helst så är det här riktigt goda baconmuffins som rekommenderas alla oavsett GI:s och LCHF:s vara eller icke vara. Gott till frukost, i matsäckskorgen eller i lunchlådan.

En riktigt skön fredag ska ni ha allesammans!!


I nästa blogginlägg ska jag avslöja vad min arbetskamrat hade med sig för läskande i present till mig...receptet får ni också!:)
______________________________________________________________________________________________

Ingredienser:

10 st ägg
1 dl vispgrädde
2 pkt bacon
2 dl riven ost gärna med hög fett halt.
salt
peppar

Gör så här: Rör ihop ägg och grädde. Skär bacon i bitar och stek i stekpanna. Blanda ner ost och bacon i äggblandningen och smaka av med salt och peppar. Häll i ca 10 st medelstora muffinsformar. Använd en muffinsplåt eller rejält stadiga formar, annars finns det risk för att smeten rinner ut. Grädda i 175 grader i ca 20 minuter. Serveras kalla eller ljumna.

Kommentarer
Postat av: Mia

Gulligt att du tänker på oss som äter så!! Låter super-smarrigt, måste göras omedelbums till frukost i morgon bitti!!



Ha en underbar fredag o härlig helg sen!

2010-10-22 @ 08:30:44
URL: http://fredthevov.blogg.se/
Postat av: Ida

Intressant recept, ska jag prova någon gång. Känns som att det är en perfekt lunch med en grönsallad till!

2010-10-23 @ 00:30:21
URL: http://idasvedlundstahl.blogg.se/
Postat av: Alina

Det där ser jättegott ut!! Själv tycker jag att frukostarna är det svåraste när man äter LCHF men detta verkar ju perfekt!

2010-10-23 @ 09:05:49
Postat av: Alina

Jag bakade direkt:) Rekommenderas!!!

2010-10-24 @ 20:33:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen