Het Chili con carne med honung


Foto: Karin / bevemyrs blogg

Hittade ett Chili con carnerecept i en tidning som jag rev ur och testade på Muurikkan. Använde mig av stora bönor och gjorde den ganska het i kombination med en hel del honung. Gott kan jag lova!!:)


Ingredienser:

500 g köttfärs
2 rödlökar, hackade
2 vitlöksklyftor, hackade
3 msk olja
2 tsk chilipulver
2 tsk paprikapulver
500 g krossade tomater
2 tetror krossade tomater, a 400 g, kokta tex kidney, vita eller/och svarta
tabasco
salt
peppar
honung

Gör så här: Bryn köttfärsen tillsammans med lök och olja, tillsätt kryddor. Blanda i krossade tomater och låt småkoka i ca tio minuter. Skölj bönorna och rör ner dem. Smaksätt med salt, peppar, honung och ev tabasco. Servera med ris, bröd, sallad och gräddfil.

.

Kommentarer
Postat av: Eva Berghov

Jag brukar ha i några fefferoni då blir det extra "hetta" i chili con carnen, men det är en smaksak. "Bara ett litet tips". Ha en skön helg!

2010-09-11 @ 11:41:18
Postat av: Yvonne

Mmmm...nu vill jag göra chili...med honung!

2010-09-11 @ 13:15:16
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Matpolisen

Honung i chili con carne har jag aldrig provat, men nu måste jag ju.

2010-09-11 @ 13:45:14
URL: http://matpolisen.wordpress.com
Postat av: Ida

Mums! Pappa lagade detta till mig o systrarna för intne så länge sedan. Innan dess var det år och dar sedan... Honung är dock nytt för mig med!

2010-09-11 @ 17:09:54
URL: http://idasvedlundstahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen