Födelsedagsfika


Foto: Karin / bevemyrs blogg

Födelsedagar kan gärna firas med någonting extra gott. Själv valde jag att baka och bjuda gästerna på en riktig favoritsötsak - seg mandelkaka fylld med vit choklad och ringlad mörk choklad uppepå. Gästerna glufsade glatt i sig och jag med för den delen;)


______________________________________________________________________________________________


Ingredienser:

200 g sötmandel, oskalad och mald
2 dl socker
2 ägg
150 g vit choklad, hackad

Mörk choklad att ringla över

Gör så här: Vispa ägg och socker, blanda ner mandel och choklad. Klicka ut på bakplåtsklädd plåt, ungefär så stora som du vill ha dem. Grädda i 175 grader i 15-20 minuter, du kan känna lite försiktigt om de lossnar från pappret, då är de klara att tas ur ugnen. Smält choklad i mikron och ringla över.

Kommentarer
Postat av: M

ja dom var väldigt goda!!

2011-04-29 @ 09:32:25
Postat av: Marianne

Dessa ska jag baka nu, men har tänkt lägga i lite krossad dajm, hoppas det ska smaka gott!

2011-04-29 @ 09:37:31
Postat av: Erika - Bakglädje

Mums! Ser mycket gott ut.

Trevlig helg!

2011-04-29 @ 13:33:36
URL: http://bakgladje.blogspot.com
Postat av: Veronica

Jättegoda! Jag var en av dem som glufsade.... =)

2011-04-29 @ 22:21:59
Postat av: amanda

hej, snubblade in här då jag försöker hitta inspiration till midsommarbaket som jag står för i år. vilken fantastiskt fin blogg du har! fick lite tips och idéer, tack för det. :)

2011-06-13 @ 21:30:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen