Läckra Baileysbollar


Foto: Kairn / bevemyrs blogg

Tårtan som jag tänkte blogga idag blev otroligt god men tyvärr fruktansvärt ful. Eftersom jag vill bjuda er på det bästa får jag baka den i en snyggare tappning och servera er en annan dag:)

Idag får ni i stället tips på den älskade chokladbollen i en mer vuxen tappning. Smaksatt med Baileys (en av världens mest kända likörer) är det en riktig höjdare att plocka fram till en kopp kaffe eller en balja te. Kombinationen mellan söt choklad och karaktäristisk Baileys är perfekt.

I nästa inlägg hoppas jag kunna bjuda er på en riktigt god fiskrätt:)
_______________________________________________________________________________________________

Ingredienser:

100 g smör (rumsvarmt)
1 1/2 dl socker
3 dl havregryn
1 msk vaniljsocker
3 msk kakao
2 msk Baileys
pärlsocker att rulla i

Gör så här: Blanda allt, forma till bollar, rulla i pärlsocker. Förvaras kallt.



Kommentarer
Postat av: Tomtens Dotter

Låter himla smaskigt med baileys i chokladbollar :-)

2011-08-28 @ 19:20:11
URL: http://tomtensdotter.blogg.se/
Postat av: Mårtenssons kök

Herrejösses!!! Det måste ju smaka något så vansinnigt gott:) Vilket himla bra tips:)

2011-08-30 @ 21:05:33
URL: http://martenssonskok.blogspot.com
Postat av: Anna

Tack för tipset, det blev toppen! Mitt chokladbolls-tips är att använda florsocker istället för strösocker för en mindre "knastrig" känsla.

2011-09-06 @ 10:25:50
Postat av: Maja

mumsigt=)

2011-09-06 @ 10:41:55
URL: http://mcaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen