Hett, lent och jättegott - Kycklinggratäng


Foto: Karin / bevemyrs blogg

Det här är betydligt godare än jag har lyckats få det att se ut!;) Hett, lent och jättegott! Testa vettja!!


I nästa blogginlägg tar lillungen och jag med oss Hillary Clintons goda kakor på en utflykt under trappen.
______________________________________________________________________________________________

1 kg kycklingfilé
1 purjolök
1 banan
3 dl vispgrädde
1-2 msk sambal oelek
2 tsk curry
1 vitlöksklyfta (pressad)
1 dl mango chutney
2 dl riven ost
salt och peppar
smör att steka i

Gör så här: Dela kycklingfilén i bitar och bryn den tillsammans med salt och peppar. Placera kycklingen i en ugnssäker form. Skär bananen i skivor och placera den uppepå kycklingen. Strimla purjolöken och fräs den i lite smör, blanda i grädde, sambal oelek, curry, vitlök och mango chutney. Låt puttra en liten stund. Häll såsen över kyckingen. Strö på riven ost. Gratinera tills osten fått fin färg. Ca  20 minuter 200 grader. Servera tillsammans med ris och en sallad.

Kommentarer
Postat av: FOODELICIOUS.SE

Jag tycker visst det ser väldigt gott ut! :) Mango chutney och kyckling är en suverän kombination!

2011-01-28 @ 11:32:30
URL: http://Foodelicious.se
Postat av: Lisa

Det här ska jag prova i helgen!:-)

2011-01-28 @ 17:13:51
Postat av: Jimmie

Ser otroligt gott ut, och dina bilder på blogen är grymt snygga.

2011-01-29 @ 20:57:47
URL: http://varldensbastamatblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen