Knapriga dajmkakor och en kopp engelskt te


Karin / bevemyrs blogg


En söt, knaprig småkaka och en stor kopp engelskt te. Livet är gott!:)


_______________________________________________________________________________________________


Ingredienser:

75 g sötmandel
100-200 g daim
100 g rumsvarmt smör
1 dl strösocker
1 dl muscovadosocker
1 krm salt
2 ½ dl vetemjöl
½ tsk bakpulver
1 ägg

Gör så här: Hacka dajmen grovt och mandeln fint. Vispa socker och smör och blanda sedan ner övriga ingredienser, avsluta med ägget. Forma degen till en rulle, låt den sedan vila i kylskåpet i någon timme (längre tid går jättebra). Skär rullen i cm stora skivor som du lägger på en plåt, grädda kakorna i 175 grader i 12-15 minuter.

Kommentarer
Postat av: IZander

Hej karin. Jag måste börja med att säga att du har sådana underbara recept. Jag har testat ett 20-tal recept och de är oftast enkla men otroligt goda oavsett om det är en kaka eller maträtt. Just nu testar jag alla dina långpannekakor, så smidigt format! Vill också berätta att bloggsidan har varit nere flera gånger nu några dagar och jag blir kallsvettig varje gång för jag har inte skrivit av vissa av mina favoriter. Ha det bra och fortsätt blogga!

2012-05-02 @ 11:57:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen