Absolut ingen anledning att köpa färdig våffelmix


Foto: Karin / bevemyrs blogg

Våffleldagen måste förstås firas men det finns absolut ingen anledning att köpa färdig våffelmix. Det här receptet ger fina, frasiga välsmakande våfflor. Det är bara att plocka fram en bunke och elvispen och sedan röra ihop alla ingredienser. Riktigt frasigt, gott och väldigt enkelt.

Tidigare har jag bloggat det här receptet, spana in hasselnötsgrädden - makalöst gott!:)
_______________________________________________________________________________________________

Ingredienser ca 10 st:

3,5 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
2,5 dl mjölk
2,5 dl vatten
1 ägg
100 g smält smör

Gör så här: Blanda mjöl och bakpulver, rör i övriga ingredienser och vispa ihop med en elvisp. Grädda (jag brukar inte behöva smörja laggen med extra fett).

Kommentarer
Postat av: Fröken Dill

Våffelrecept, perfekt, precis vad jag behövde! Borde gå bra att göra spenatvåfflor med samma tänk och servera med löjrom och tillbehör?

Tänker fröken Dill

2012-03-24 @ 22:04:45
URL: http://www.frkdill.blogspot.com
Postat av: Linnea

Asså OMG jag döööör, hur kan du få allt att se så sjukt gott ut?!

2012-03-29 @ 09:43:42
URL: http://linneaelisabet.blogg.se/
Postat av: Karin / bevemyrs blogg

"Fröken Dill"

Så gott det låter med löjromsvåfflor. Ska blogga grahamsvåfflor vartefter som nog skulle passa fint som bas också.

2012-04-02 @ 18:55:25
Postat av: Karin / bevemyrs blogg

"Linnea"

Tack!:)

2012-04-02 @ 18:56:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen