Sirapskakor med choklad

Foto: Karin / bevemyrs blogg
 
Sirapskakor med chokladbitar i är så fullständigt förtappat gott att man helt tappar vett och sans i sina försök att äta måttligt! ;)
 
Måste lobba lite för att det är väldigt mycket gott som ligger och väntar i piplinen på att bloggas. Kommer bara tid så kommer alltså bloggråd från bevemyrs ;)
_____________________________________________________________________________________________________
 
 
Ingredienser:

200 gr smör
2 1/4 dl socker
1 äggula
1 msk sirap
2 tsk bikarbonat
5 dl vetemjöl
hackad choklad efter tycke och smak (jag använde ljus choklad och snålade definitivt inte:)

Gör så här:
Blanda allt, dela i 6 delar. Rulla till längder. Lägg rullarna 2 och 2 på plåtar. Grädda i ca 175 grader (vanlig ugn), ca 155 grader (varmluftsugn) i ca 20 minuter. När kakorna är färdiggräddade skärs dom på snedden i bitar.

Kommentarer
Postat av: Kaksmulan

Men Gud så gott! Sirapskakor är en stor favorit här och jag har försökt förnya dem med lite olika smaksättningar men inte chokladbitar. Hur har jag kunnat missa det? måste ju så klart bli perfekt. Ska testas nästa gång.

Svar: Choklad eller daim rekommenderas!:) Jag tror inte att du blir besviken om du testar!
Karin

2012-10-06 @ 22:04:22
URL: http://kaksmulan.se
Postat av: Klara

Låter sååå gott. Vem älskar inte sirapssnitt och choklad? Blir att baka snart igen. Tack för tipset:-)

Svar: Det är lika gott som det låter, två goda ting som tillsammans blir smått oemotståndliga!:)
Karin

2012-10-07 @ 05:24:09
URL: http://klarakling.blogg.se
Postat av: Cattie

Men oh...Kan riktigt känna doften av dessa läckerbitar! Kommer finnas på ett fat nära mig när födelsedagen nalkas!!!! :-)
Kram
//C

Svar: Det låter som ett gott födelsedagsfirande!!:)
Grattis i förskott!!
Kram!
Karin

2012-10-08 @ 14:01:47
URL: http://cattiegirl.blogspot.se/
Postat av: Felicia

Dom där kakorna är en stor favorit hos mig med :) mamma bakar dom jämt till min födelsedag! ha en trevlig helg så syns vi på måndag igen. Kram

2012-10-11 @ 19:40:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen