Dunderhov

Foto: Karin / bevemyrs blogg
 
Ni vet huset jag skrev om för lite sedan. Det med den gigantiska tomten och den gräsiga grusgången. Det huset är till salu. Underbara, charmiga totalfina Dunderhov. Byggt 1749. Ett hus med en själ och en tomt som fullkompligt andas rofylldhet. Inomhus samsas de gamla trägolven, vedpisen och de vackra spegeldörrarna med kakelugnen och en smått sakral trappuppgång. Ute står jordkällaren stadig tillsammans med kastanjen, hallonland, rabarberstjälkar, fruktträd, bodar och uthus.
 
Själv har jag bott de första 18-19 åren av mitt liv i huset och kan inte annat än att lyfta på hatten för det boendet. Dunderhov ligger strax utanför Söderköping, en småstad som också rekommenderas å det varmaste. ;)
 
Omtyckta köpare finns och budgivning pågår, men om ni är i närheten eller har vägarna förbi så är det en sista visning nu på måndag, klockan 17.00.
 
 
Skogen som hör till huset kryllar av kantareller.
 
 
Jordkällaren är jag extra kär i, den skulle jag helst vilja adoptera och plocka med mig hem till mitt eget hus ;)
 
 
Tomten är stor, äpplen-, päron- och plommonträd prunkar tillsammans med vindruvor, hallonland, vinbär, krusbär och rabarber. You name it. ;)
 
 
Fler bilder och information om hus och tomt hittar ni här
 
 

Kommentarer
Postat av: Fröken Dill

Låter som ett helt underbart ställe!!!

2013-08-16 @ 10:36:38
URL: http://www.frkdill.blogspot.com
Postat av: Tess

Såg de huset på hemnet idag o åkte förbi huset idag och kontaktade mäklaren direkt! Tyvärr så va vi försent ute.. Kan bara gratulera ev blivande ägare till vad som verkar vara ett fantastiskt hus!

2013-08-21 @ 19:20:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen