Perfekta chocolate chip cookies

Foto: Karin / bevemyrs blogg
 
Nybakade bjöds kakorna till två sötsugna. Betyget blev högt och den första spontana kommentaren "Det här var den godaste kakan jag någonsin ätit. Jättejättegod!"
 
Ett bra recept på läckra kakor helt enkelt.
 
_____________________________________________________________________________________________________
 
Ingredienser:
 
5 dl vetemjöl
1/2 tsk bikarbonat
1/2 tsk salt
150 g smör, smält
2½ dl farinsocker
1 1/4 dl socker
1 tsk vaniljsocker
1 ägg
1 äggula
3-4 dl hackad choklad
 
Gör så här: Blanda mjöl, bikarbonat och salt i en bunke. Vispa smör, socker (av alla de slag), ägg och äggula med elvisp en stund. Blanda i mjölblandningen och till sist den hackade choklade. Smeten blir ganska fast (ungefär som pepparkaksdeg), det är så den ska vara, är den lös rinner kakorna gärna ut. Forma till bollar, platta till en aning och lägg dem på en bakplåtspappersklädd plåt. Grädda i 175 grader i 15-20 minuter lite beroende på storlek.
 
 
Mest för min egen skull, bara för att det är så kul när jag tittar tillbaka, bloggar jag foton på folk o fä emellanåt. Att fånga en på bild lyckas ibland...
 
 
 
....men tre är smått omöjligt. ;)
 
 

Kommentarer
Postat av: milla

Vilka kakor helt i min smak:) Dottern gjorde en variant på med både kaka och brownie de vart väldigt smarriga tips om du vill testa finns på min blogg:)
Ha det gott

2013-08-14 @ 17:58:20
URL: http://millashalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Felicia

Söta goa ungar!!:)
Kramar till er!:)

2013-08-16 @ 19:13:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen