Goda nyheter

Foto: Karin / bevemyrs blogg
 
I samma veva som Estrella lanserar nyheter i butikerna har de den goda smaken att även skicka en låda till mig.;)
 
Här om veckan kom två nya chipssorter tillsammans med två nya ostbågepåsar. Dels Popped Chips som lanseras i smakerna Salt samt Sourcream&Onion och dels ostbågar i smakerna Cheddar samt Prästost. Vi dukade upp hela härligheten här hemma, provsmakade, mumlade kommentarer och betygsatte nyheterna i rangordning.
 
Chipsens fördel (om man nu är ute efter att jaga fetthalt) är att de är fettsnåla, nackdelen är att de känns lätt konstruerade i sin konsistens och smått smaklösa. Inget jag skulle köpa hem för att smaska bara sådär rakt upp och ner. Fast pratar vi dippchips är det en helt annan femma, tillsammans med kryddad gräddfil fick de många pluspoäng av vår panel.
 
Ostbågarna lovade ju gott med smak av två populära ostvariander och de visade sig hålla fanan högt. De var riktigt goda. Vi svenskar är ju generellt väldigt förtjusta i prästost och själv är jag inget undantag. Toppengott och absolut något jag skulle välja att lägga i varukorgen. Även cheddar föll mig i smaken och en försvarlig andel ostbågar hittade vägen ner till min mage.
 
Ca 20:- påsen kostar de om någon blir sugen så här lagom till helg- och soffmysartider;)
 
 
 
Bevemyrs på facebook
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra, Thyra, Lhine & Rhiva

Blev nyfiken och köpte sourcream-chipsen förra helgen. Tycker de påminner lite om såna varma chips man kan köpa på marknaden i konsistensen.

2013-01-28 @ 11:16:56
URL: http://tomik.se
Postat av: Karin

"Sandra, Thyra, Lhine & Rhiva "
Jag håller fullständigt med, smaken och konsistensen påminner absolut om de där chipsen som finns i varma glaslådor på marknader:)

Hälsar Karin

2013-02-01 @ 12:43:41
URL: http://bevemyrs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen