Hemgjord glass

Foto: Karin / bevemyrs blogg
 
För lite sedan blev min mamma bjuden på hemgjord glass av sin kompis Lisa. Alla församlade damer blev upp över öronen förtjusta och själv kunde jag ju förstås inte låta bli att prova när jag senare fick receptet i min hand.;)
 
Enkelhet tilltalar och får jag själv välja så är få ingredienser i ett recept att föredra. Den här glassen görs i princip av två ingredienser. Grädde och kondenserad mjölk. Bra där. Smaksättare väljer man själv. LIsa hällde i krossad polkagris i sin variant som hon bjöd mamma och damerna på. Själv hackade jag ner ett par daim i glassarna du ser på bilden. Med andra ord, välj och vraka och gör själv din egen favoritblandning.
 
 Gööööörgott!!!! Rekommenderas å det varmaste!
_______________________________________________________________________________________________________
 
Ingredienser:
 
5 dl vispgrädde
1 burk kondenserad mjölk
 
Smaksättare: tex två hackade dubbbeldaim, krossad polkagris, hallon, chokladbitar, nonstop, blåbär, krossad hårdlakrits m.m.
 
Gör så här: Vispa grädde ganska hårt, blanda ner kondenserad mjölk och sedan smaksättare. Häll i formar och ställ in i frysen tills blandningen stelnat.
 
 
 
 
 
Bevemyrs på facebook
 

Kommentarer
Postat av: Mats

Helt otroligt god. Godaste jag ätit - vad jag kan minnas...

2013-11-28 @ 22:01:06
Postat av: Anonym

Hej!
Tack för en trevlig blogg med underbara fotografier och fantastiskt goda och inspirerande recept. Jag undrar om den kondenserade mjölken ska koka innan den blandas ner i grädden till den hemmagjorda glassen?
Camilla

2013-11-30 @ 12:52:48
Postat av: Karin / bevemyrs blogg

'Camilla'
Tack!!:)
Nej den blandas i direkt från burken som den är, okokt alltså!

Hälsar Karin

2013-11-30 @ 18:54:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen