American Lighthouse Cookies

Foto: Karin / bevemyrs blogg
 
I helgen bakade Syrsan och jag American Lighthouse Cookies. Segt krispiga småkakor proppade med ljus och vit choklad. Sååå goooda!!! Det är något visst med den här typen av Amerikanska småkakor, det går liksom inte att sluta äta av dem.;)
 
______________________________________________________________________________________________
 
Ingredienser:
 
200 g smör, rumsvarmt
2 dl socker
1 dl farinsocker
2 ägg
2 tsk vanillinsocker
5½ dl vetemjöl
½ tsk salt
1½ tsk bikarbonat
200 g ljus blockchoklad, hackas
100 g bit blockchoklad, hackas
 
Gör så här: Vispa smör, socker, farinsocker och vaniljsocker fluffigt med elvisp. Rör i övriga ingredienser. Forma till bollar och lägg på en bakplåtspappersklädd plåt. Lägg dem inte för nära varandra då de flyter ut när de blir varma. Grädda i 175 grader i ca 10 minuter (tiden varierar lite beroende på storlek på kakorna).

Kommentarer
Postat av: Lejla

Å va glad jag är att du är tillbaka! God fortsättning <3

2015-01-19 @ 21:47:51
Postat av: Karin / bevemyrs blogg

Tack!! God fortsättning själv! <3

2015-01-20 @ 17:37:06
Postat av: Anna

Som jag har längtat! Välkommen tillbaka! :-)

2015-01-20 @ 20:40:34
Postat av: Jessica

Ser smaskiga ut, kakburken precis tömd (inte av mig), perfekt.

2015-01-20 @ 22:04:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen