Lasses Sherrysill

Foto: Karin / bevemyrs blogg
 
Lasse är en trevlig och skicklig pedagog på sonens skola. Han är dessutom väldigt duktig på att laga mat. Vi pratar ibland om olika recept och för någon månad sedan berättade han att han hade världens godaste recept på Sherrysill. Att han gjort hinkvis (nog till halva götaland) till sin goda vän och gästgiveriägares julbord men att de hungriga julbordsätarna renskrapat byttorna in till minsta sillfillé. ;)
 
Lyckligt lottad som jag är har jag fått både sill och recept av Lasse och hygglig som jag är delar jag med mig till er. ;) Det är ganska troligt att det här verkligen är världens godaste recept på sill. I alla fall om du frågar min mun. Håll till godo.
 
Sillen håller mellan 1-2 veckor i kylskåpet.
_______________________________________________________________________________________________________
 
 
Ingredienser:
 
1 dl socker
1 dl tomatpuré
1/2 dl klippt dill
1/2 dl hackad rödlök
2 msk olja
1/2 dl Sherry (smaka ev. av med liter mer)
3 burkar matjesillfilleér, klippta
 
Gör så här: Blanda allt och låt stå övar natten. Ät.
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Det här receptet måste jag spar till påsk! Tack!:-)

2015-03-09 @ 11:38:28
Postat av: Carina.

Det var en god sill,kunde inte vänta till Påsk jag...

2015-03-12 @ 13:37:31
Postat av: Karin / bevemyrs blogg

'Carina'
Kul att du tyckte den var god! Själv njöt jag av en omgång till kvällsmat igår!:)

/Karin

2015-03-13 @ 08:53:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen