Baconlindad kycklingfilé med mangosås

Foto: Karin / bevemyrs blogg
 
Det är sällan jag väljer att laga krångliga maträtter med mängder av ingredienser. Så enkelt och gott som möjligt är det som tilltalar mig mest. Den här maträtten är precis så, några få råvaror i en perfekt kombination. ;)
 
 
_____________________________________________________________________________________________________
 
 
Ingredienser:
 
1 kg kycklingfilé
2 paket bacon
2 röda paprikor, strimlade
5-6 dl grädde (gärna vispgrädde)
1 burk mango chutney, använd någon god sort, själv tycker jag om Santa Marias
 
kryddor, te.x. pepper, grillkrydda, salt eller något annat du tycker om
olja att steka i
 
Gör så här: Dela kydklingfileérna på längden, vira en baconbit runt varje, stek hastigt i en stekpanna, krydda och lägg sedan över i en ugnssäker form (eller fler små som jag tyv). Klicka på mango chutney och fördela paprika och grädde över. Gratinera i ca 20 minuter i 200 grader. Smaka ev. av såsen med lite salt. Servera med ris/klyftpotatis och sallad. 

Kommentarer
Postat av: Veronica

Ja, enkelt och gott! Blir inte sämre av lite ost på toppen om man är lagd åt det hållet! ;-)

2015-05-22 @ 14:49:51
Postat av: Karin / bevemyrs blogg

Ost är alltid rätt! 😉 Kram!

2015-05-24 @ 19:39:42
Postat av: Eva

Det är därför det är så härligt att följa din blogg! Lätta recept, men alltid så underbart gott!!! TACK! Kram Eva

2015-05-29 @ 11:49:30
Postat av: Karin / bevemyrs blogg

'Eva'
Vad bra att du tycker så. Jag hoppas kunna bjuda på många fler framöver! 😊 Kram!

2015-06-01 @ 07:23:46
Postat av: Emelie

Låter underbart! Gillar verkligen dina enkla recept!

2015-10-06 @ 10:26:21
URL: http://exaequestrian.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen