Shepherd’s paj

(null)
Foto: Karin / Bevemyrs blogg

Shepherds paj tillhör favoriterna här hemma. Enkel att göra och såå gott. Till botten gör jag en vanlig köttfärssås och där blir det nog bäst om var och en använda sitt eget favoritrecept tänker jag. Min egen köttfärssås har utvecklats genom åren, numera använder jag nästan alltid följande ingredienser:

Blandfärs eller nötfärs
Några klyftor pressad vitlök
Köttbuljongtärningar
En aning curry, men inte så mycket att den tar överhand
Kött- o grillkrydda
Tomatpuré
En skvätt sirap för att balansera syran i tomaterna
En burk créme fraiche
En skvätt matlagningsgrädde 

Det var nog allt, till moset använder jag några få ingredienser, potatis, smör, mjölk, en aning socker och lite salt. Sen i med allt i en gratängform, strö på lite riven ost o så in i ugnen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen