Galet god gryta med fläskfilé och rökiga smaker

(null)
Foto: Karin / Bevemyrs blogg

Den här grytan är väldigt enkel och väldigt god!😀

Då detta är min receptbok gör jag en kommentar för min egen skull: Supergod, mör och smakrik gryta som hela familjen ÄLSKAR!  Perfekt fredags- eller lördagsrätt.

Ingredienser:
500 g fläskfilé, putsad och skuren i strimlor
Ca 100 g rökt skinka, skuren i småbitar (jag brukar köpa välrökt smörgåspålägg som jag skär i lagom bitar)
1 gul lök, hackad
2 msk vetemjöl
2 msk tomatpuré
4 dl vatten
2 buljongtärning, kött
4 dl créme fraiche

Garnering:
Rosépeppar, smulad

Gör så här: Bryn köttet i smör, krygga med salt och peppar (eller om du har någon annan köttkrydda som du tycker om, jag gillar Knorrs kött- o grillkrydda). Häll i skinka och lök och stek ett par minuter till. Rör i mjöl och sedan övriga ingredienser, låt allt puttra några minuter. Smula på rosépeppar och servera med ris/potatisklyftor/pressad potatis och en god sallad. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen