Chokladkaka

(null)

(null)

När jag var i affären här i Frankrike för att handla mat hittade jag den här chokladkakan med recept på baksidan. Det var förstås läge att prova så chokladen fick följa med hem. Kakan blev en god variant någonstans mellan sockerkaka och kladdkaka, lite rinnig i botten och sockerkaksfluffig uppepå. Den går förstås bra att göra med vilken chokladkaka som helst så här kommer receptet (översatt på eget bevåg).😃

Recept:
170 g mjölkchoklad
80 g smör
4 ägg
Drygt 1/2 dl socker
1 och 1/4 dl mjöl
Ca a1 tsk bakpulver

Gör så här: smält smör och choklad och rör sedan i övriga ingredienser. Häll upp i en smord och bröad springform eller lik ande. Grädda i 180 grader i ca 20 minuter. Servera gärna med grädde och bär, själv är jag ingen hejare på franska så jag lyckades köpa med mig gräddfil hem istället för grädde till kakan. Det rekommenderas inte.😄



(null)
(null)

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen