Baconlax




                                                                        Foto: Karin / bevemyrs blogg

När vi var ute och fiskade sist och mumsade i oss lax i pitabröd (finns i den här kategorin) pratade Ante om en supergod laxrätt som han och Cattie brukade laga. Jag var ju bara tvungen att testa och det var verkligen jättegott. Laxen får en lite "rökt" smak och foliinbakningen gör den väldigt saftig! Gott som sjutton!!!

Ingredienser:
Lax (filébitar eller en hel sida)
2 burkar tomat och basilika cremefraiche
2 paket bacon
3-4 charlottenlökar

Gör så här: Lägg laxen i en folie, klicka över cremefraiche, strö på knaperstekt bacon och hackad lök. Vik ihop folien runt laxen. Grilla tills laxen är genomstekt. Själv har jag bara provat att grilla den men det måste ju gå lika bra att göra den i ugnen!!?

Kommentarer
Postat av: Andreas

Kul att vi kunde kontra med något som smakade bra. Tack till Veronica som ryckte in med SMS-uppbackning.....

2009-08-11 @ 08:48:50
Postat av: Mats

Den här folieinbakde laxen smakade riktigt gott. Tror baconet hade stor del i det hela - och så att folien höll kvar saftigheten i laxen...

2009-08-11 @ 19:35:54
Postat av: Ulf Jerrevång

Mmmmmm... Lax och bacon tillhör bägge mina favoriter. Nu bjöd jag släkten på middag och frugan fixade till maten efter receptet. Vi serverade dock kroketter till det hela. Släktingarnas poäng blev 4,5 av 5. RIKTIGT GOTT!!! Det här kommer vi göra fler gånger!

2009-08-16 @ 15:28:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen