Cream tea


Foto: Karin / bevemyrs blogg

Att beställa in Cream tea på ett mysigt café är ett måste när du är i Cornwall. Cream tea är en kombination av te, nybakade scones, sylt och "clotted cream". Clotted cream är tjock grädde som smakar som en blandning mellan vispgrädde och smör.

Själv älskar jag Britternas scones och kan verkligen gå och längta efter att få sätta tänderna i det nybakade brödet. Blir du sugen på att baka egna ska du kika här !





Får som betar, åkrar, kullar, ängar och de typiska "häckarna" som avgränsar.






På Cornwalls östkust finns det en mängd små pittoreska byar.



För oss som inte är vana vid tidvatten ser det minst sagt lite annorlunda ut när det är ebb.



Kunde aldrig riktigt lista ut om måsen verkligen var enbent eller om den bara vilade sig. Totalt cool och oberörd av mitt intresse var den iallafall!:)





Britterna har verkligen mängder av hundar, en som strövade utan ägare kom och gjorde oss sällskap.



I nästa inlägg far vi iväg till Cornwalls absolut sydligaste udde.


Kommentarer
Postat av: Fröken Dill

Jag gillade Lulworth cove. Vansinnigt vackert!

2011-08-14 @ 11:10:57
URL: http://[email protected]
Postat av: Fröken Dill

...och åsnestaden Clovelly och Bath och havspoolen i Bude och Mme Paulettes B&B i Minehead. Men i själva Cornwall är favoriten St Ives! Önskar att jag var där NU!

2011-08-14 @ 11:24:02
URL: http://www.frkdill.blogspot.com
Postat av: Jens

Kul att du delar med dig av alla snygga bilder från Cornwall!:-)

2011-08-14 @ 15:22:13
Postat av: LisaMarie

Åh du gör mig så grymt sugen på cornwall, och cream tea!! Och måsar brukar vila sådär jag, sjukt coolt :p

2011-08-14 @ 18:39:18
URL: http://lisamariesvarld.blogspot.com
Postat av: Katarina

Så vackra bilder! Scones med clotted cream är så gott!

2011-08-15 @ 07:25:18
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com
Postat av: Monica

Instämmer i att bilderna är fantasiska!

Bläddrade häromdagen i nya numret av Lantliv där det var ett reportage just från Cornwall inkl.recept på shortcakes som förstås genast prövades! Ytterligare ett resmål till önskelistan!

Just nu är det dock hög tid att sova. Får satsa på drömmar om resor så länge.

Jätteglad att jag hittat din fina blogg med alla fina foton & inspiration till mat & bakverk!

2011-08-16 @ 00:23:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

bloglovin

Matbloggstoppen